Якімі павінны быць святлодыёдныя гандлёвыя свяцільні?

Апошнім часам у нашай краіне назіраецца бурны рост гандлёвых плошчаў. З’яўляюцца новыя гандлёвыя сеткі, прыходзяць замежныя брэнды, якіх раней немагчыма было назіраць. У рытэйлераў таксама адбыліся змены: буйны бізнес стаў яшчэ буйней і пасля заваёвы буйных гарадоў пачаў сыходзіць з гарадоў у населеныя пункты. Еўрагандаль абзавёўся яшчэ некалькімі брэндамі (Доброном і Брусничка), каб не трапіцца ў рукі Марты, і працягнуў нарошчваць колькасць сваіх гандлёвых плошчаў.

Значная частка выдаткаў кожнага гандлёвага аб’екта сыходзіць на яго асвятленне. Правільнае асвятленне ў крамах у сукупнасці з маркетынгам з’яўляецца залогам паспяховых продажаў, і таму важна надаць яму асаблівую ўвагу. Традыцыйна ў СНД якасць асвятлення залежыць ад вопыту праекціроўшчыкаў, паколькі да моманту пакупкі толькі яны могуць уплываць на тэхнічнае рашэнне. Паколькі праекціроўшчыкаў-электрыкаў, якія разбіраюцца ў тонкасцях гандлёвага асвятлення, вельмі мала, у гэтым сегменце часта назіраюцца памылкі. Іх можна было пазбегнуць.

Гандлёвае асвятленне звычайна дзеліцца на агульнае і лакальнае. Агульнае асвятленне ў гандлёвых аб’ектах яшчэ часта называюць лінейным, а лакальнае – трэкавых, паколькі ў лакальным асвятленні цяпер у асноўным ужываюць святлодыёдныя трэкавыя свяцільні (свяцільні, устаноўленыя на шинопровод). Лінейныя гандлёвыя свяцільні (яны называюцца так, паколькі ўсталёўваюцца ў бесперапынныя лініі або квадратную сетку) у гандлёвай сеткі павінны ў першую чаргу вырашыць некалькі задач:

  • падняць ўзровень асветленасці да 800-1000 люкс пры каэфіцыенце запасу не менш 0.9;
  • ліквідаваць цені на таварах пры дапамозе аптымальнай расстаноўкі паміж стэлажамі у лінію ці сеткай;
  • праявіць колеру упаковак дзякуючы высокай колераперадачы і ліквідаваць блікі за кошт матавага або опалового шкла;
  • быць эстэтычнымі і незаўважнымі для пакупніка, ня навісаць над імі, а для гэтага неабходна выключыць грувасткія канструкцыі;
  • працаваць без збояў максімальна доўга, мець магчымасць аператыўна адрамантаваць які выйшаў з ладу свяцільня, не разбіраючы ўсю канструкцыю, і пажадана прама на месцы;
  • кожны свяцільня павінен быць ўзаемазаменнымі і універсальны, каб пры перастанове стэлажоў ўсю канструкцыю лёгка можна было пераставіць на іншыя пазіцыі, не звяртаючыся да дапамогі спецыяльных арганізацый.

Гандлёвыя свяцільні ledz

цалкам адказваюць усім

патрабаванням рытэйлераў

Святлодыёдны свяцільня для гандлёвых залаў ledz e-Trade распрацаваны з улікам патрабаванняў рытэйлераў і вырашае ўсе апісаныя вышэй задачы. У кожнай гандлёвай сеткі свае патрабаванні да асвятлення: Еўраопт патрабуе асветленасць не менш 800 люкс на ўзроўні 0.8 метра ад падлогі паміж стэлажамі і 1200 над касамі; Green стараецца размяшчаць свяцільні так, каб атрымаць звыш 1000 люкс на ўзроўні 0.8 метра; нядаўна якая ўвайшла на рынак Беларусі SPAR рэгламентуе 1000 люкс на ўзроўні 1.1 метра і патрабуе свяцільні толькі каляровай тэмпературы 3000 К.

Лінейныя гандлёвыя свяцільні ledz e-Trade падыдуць любому кліенту. Яны маюць мноства мадыфікацый розных магутнасцяў, так што вы зможаце выбраць прыдатную менавіта вам магутнасць у корпусе любой даўжыні: ад 10 да 150 Вт і ад 0.3 да 3.0 метра ў адным свяцільні. Таксама можна выбраць матавае, празрыстае шкло ці факусуюць оптыку LEDiL. Матавае шкло выканана з аптычнага полікарбаната, яно адначасова ліквідуе сляпучае эфект, ствараючы мяккае раўнамернае свячэнне, і прапускае шмат святла.

Для экструзіі шыбаў у e-Trade применются матэрыялы канцэрна Mitsubishi, дзякуючы ім атрымалася дамагчыся унікальных светлавых параметраў: святлодыёдных кропак пры ўключэнні не відаць і празрыстасць шкла 82%, у параўнанні з 70% у звычайнага матавага рассейвальнікаў. Але і гэта яшчэ не ўсе асаблівасці. Стандартна мы ўсталёўваем лінейкі са святлодыёдамі Edison, якія па свае параметрах пераўзыходзяць цяпер папулярныя чыпы ад Samsung, аднак па жаданні кліента можам ўсталяваць OSRAM, Samsung або Nichia.

Якасна выкананае асвятленне дазваляе істотна павялічыць аб’ём продажаў. Гэта даказалі ў сваіх даследаваннях амерыканскія маркетолагі яшчэ задоўга да з’яўлення ў нас буйных рытэйлераў. Тут варта адзначыць той факт, што якаснае асвятленне азначае не толькі высокую асветленасць, а комплексны падыход з улікам прымянення свяцілень з высокай колераперадачай і каляровай тэмпературай для асобных груп тавараў (для мяса – спецыяльны чырванаваты адценне, сыр і каўбаса – больш цёплыя адценні, а рыба і алкаголь – больш халодныя).

Для лінейнага гандлёвага асвятлення мы рэкамендуем прымяняць святлодыёды з колераперадачай не менш за 80 CRI і каляровай тэмпературай 4000 К. Гэта аптымальнае суадносіны параметраў, пры якіх святлоаддача свяцілень амаль максімальная. Пры больш высокай колераперадачы і больш цёплай каляровай тэмпературы святлоаддача значна зніжаецца, і такія свяцільні акупляюцца павольней, а каштуюць нашмат даражэй – гэта адмысловыя свяцільні для асвятлення, напрыклад, паліграфічных вытворчасцей, дзе жыццёва важныя натуральныя колеру.

Для трэкавых свяціленьledz e-Track, пра якія мы падрабязна напішам ў адной з наступных артыкулаў, дапушчальна прымяненне высокай колераперадачы для лакальнага выдзялення дарагіх тавараў або тавараў у яркай упакоўцы (напрыклад, элітны алкаголь, дзіцячыя цацкі, дарагія сыры, вэнджаныя і вяленыя каўбасы). Трэкавыя свяцільні для кожнай катэгорыі тавараў выкарыстоўваюць свой спектр святла, у гэтым выпадку кожны свяцільня падкрэслівае натуральныя колеру пэўнага тавару, і гэты метад пры правільным выкарыстанні дазваляе павялічыць прадажы.

На сённяшні дзень шматлікія сеткі ўжываюць састарэлае люмінесцэнтнае гандлёвае асвятленне. Калісьці ў часы халоднай вайны і росквіту кампартыі яно лічылася эталонам і ўжывалася ўсюды. Зараз настаў час прызнаваць памылкі мінулага і пераходзіць на больш эканамічныя святлодыёдныя гандлёвыя свяцільні ledz. Праўда, не ўсе спяшаюцца прытрымлівацца ў нагу з часам. Звярніце ўвагу наверх, калі будзеце хадзіць па пакупкі. У большасці выпадкаў вы ўбачыце люмінесцэнтныя лямпы з высокім утрыманнем ртуці, свінцу і іншых шкодных металаў.

У Еўропе многія рытэйлеры цяпер пераводзяць свае аб’екты менавіта на святлодыёдныя гандлёвыя свяцільні, таму што гэта выгадна – замена акупляецца менш, чым за год, святлодыёдныя свяцільні не патрабуюць абслугоўвання і даюць больш натуральнае асвятленне без мігацення у параўнанні з люмінесцэнтным. У Беларусі з улікам высокага кошту электраэнергіі тэрмін акупнасці будзе прыблізна такім жа, як у Еўропе. Прывядзём пару прыкладаў разлікаў для некаторых аб’ектаў, дзе плануюць перайсці на святлодыёдным асвятленне ці ўжо перайшлі:

  • ГУМ (акупнасць 6.2 месяца, ўкладанні $5.3K);
  • Ніка г. Віцебск (акупнасць 11.6 месяцаў, ўкладанні $19.5K);
  • Еўрагандаль (акупнасць 13.1 месяцаў, ўкладанні $16.1K);
  • Bigzz (акупнасць 7.4 месяца, ўкладанні $13.2K).

Лічбы ўражваюць, і мы дасягнулі іх дзякуючы нашым дасведчаным спецыялістам у гэтай галіне, якія ведаюць схаваныя магчымасці для эканоміі ў такіх праектах. Адзін з такіх момантаў, якія мы выявілі, тычыцца спосабу расстаноўкі свяцілень. Самы аптымальны варыянт – расставіць лінейныя свяцільні роўна паміж стэлажамі. Гэтым мы дамагаемся максімальна эфектыўнага размеркавання святла ўздоўж паліц і асветленасць узрастае без дадання дадатковых свяцілень.

Калі мы размесцім свяцільні над гэтымі ж стэлажамі не паміж, а перпендыкулярна ім, то асветленасць атрымаецца на 25% ніжэй. З іншага боку для давядзення асветленасці да папярэдняга ўзроўню прыйдзецца павялічыць колькасць свяцілень на 30%. Шматлікія сеткі размяшчаюць лінейныя свяцільні няправільна, адсюль перарасход электраэнергіі там, дзе можна было зэканоміць, і пагаршэння паказчыкаў асветленасці. Можна вядома расставіць свяцільні квадратнай сеткай з ячэйкай вызначанага памеру, як робяць у некаторых гандлёвых цэнтрах.

Мы лічым гэта размяшчэнне неаптымальнай, паколькі яно патрабуе большага колькасці свяцілень, а гэта робіць праект дарагім і павялічвае тэрмін акупнасці. Яно выгадна ў выпадку частых перастановак стэлажоў у гандлёвай зале, аднак яны бываюць вельмі рэдка і часта падчас рамонту, які праводзяць разам з перастаноўкай асвятлення. Мы лічым, што лепш было б захаваць баланс паміж агульным лінейным і трэкавых асвятленнем. А вам жадаем выбраць правільных спецыялістаў у галіне асвятлення, якія не дапусцяць такіх памылак!

Звяртайцеся да нас у ledz,

калі хочаце атрымаць

правільнае асвятленне





    Author avatar
    Артур Лялюго
    https://ledz.by
    CTO і сузаснавальнік групы кампаній Элрэды, распрацоўшчык святлодыёдных свяцілень і кампанентаў да іх, магістр тэхнічных навук. Гатовы сустрэцца ў любой краіне, калі вы хочаце абмеркаваць індывідуальны заказ або буйную здзелку.